Name: (required)

نام: (ضروری)

Email Address: (optional)

آدرس ايميل: (اختياری)

URL: (optional)

آدرس سايت: (اختياری)

Remember Me?

Comment: (required)

انتقاد و پيشنهاد: (ضروری)

Comments

1. shahla Fri 28. Jan 2005 4:16

من با اینکه کشور آمریکا به کشورم حمله نظامی بکند ۱۰۰٪ مخالف هستم جاوید باد ایران

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#1527

2. سعيد حاتمی Fri 28. Jan 2005 16:10

سخنی با شما:
متن اين دادخواست با همفکری و مشورت چند نفر از صاحب‌انديشان ایرانی و همینطور گروه‌های طرفدار صلح در آلمان و آمريکا نوشته شده. تا جاييکه امکان داشته، از جهتگيری سياسی یا احساسی اجتناب شده تا عموميت بيشتری پيدا کند. دلايل مخالفت با دخالت نظامی بطور کل واضح و روشن بيان شده تا کسانی‌که با زورگويی و جنگ و کشتار مخالفند به دور از تعلقات سياسی و ايدئولوژيکی، موافقت خود را با اين دادخواست اعلام کنند.
اينجا دو راه پيش روی ماست: يا با اين دادخواست موافقيم يا نه. اگر با آن مخالف؛ يعنی با دخالت نظامی آمريکا در ايران موافقيم، پس با جنگ موافقيم. اگر با جنگ موافقيم يعنی از کشته شدن انسان‌های بيگناه حمايت می‌کنيم.
شايد اين واقعه جهانی، تحليل و تفسيرهای زيادی بدنبال داشته باشد، ولی اين دادخواست فقط و فقط با رجوع به قانون انسانيت که هيچ قدرت و حکومتی توانايی تغيير آنرا ندارد، مخالف زورگويی و کشتار است. مسلماً دلايل بيشمار ديگری هم برای اثبات مخالفت با جنگ وجود دارد و با استناد به قوانين بين‌المللی که خود حکومت آمريکا در وضع آنها دخيل بوده، تجاوز به خاک هر کشوری، مجازات سنگين در پی دارد.
اگر برای شما جان انسان‌های ديگر اهميت دارد، فارغ از وابستگی‌های سياسی اين دادخواست را حتی اگر با لحن و يا جمله‌بندی آن مخالفيد، امضاء كرده و تمام همفکران خود را به امضاء آن دعوت کنيد، تا نشان دهيم ما (مردم ايران) برخلاف ادعای بعضی‌ها نه‌تنها جنايتکار نيستيم، بلکه مخالف کشتار انسان‌های ديگريم.
اميدوارم علاوه بر نشان دادن عدم حمايت و پشتيبانی از جانيان (با امضاء کردن اين دادخواست) نظرات موافق و مخالف خود را در اينجا يا بطور مفصل‌تر در سايت يا وبلاگتان بيان کنيد، تا راهی باشد برای داشتن جامعه دموکرات که در آن حتی افکار جنايتکاران و حاميان آنها هم قابل شنيدن باشد.

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#1548

3. نگین Sat 29. Jan 2005 13:49

مردم ايران ثابت کرده اند که هيچ گونه سلطه ای را نمی پذيرند و هميشه در برابر اشغال گران به مبازه برخاسته اند
نه امرکا نه هيچ کشور ديگری نمی تواند برای مردم ما دموکراسی را به ارمغان بياورد .به جز مردم خود ايران

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#1587

4. saena Sat 29. Jan 2005 13:50

من با جنگ موافقم. تا زمانی که ما ایرانیها عرضه این را نداریم که مارمولکها را بدون کمک دیگران از خانه مان بیرون کنیم متاسفانه باید کمک خارجی ها را قبول کرد. حمله آمریکا با ایران در انتها منجر به دموکراسی میشود. ولی اگر ایران خدای نکرده با کشور دیگری شروع به جنگ کند اثرات تخریبی آن 100 برابر جنگ با آمریکا خواهد بود بدون آنکه الزاما به دموکراسی منتهی شود. همانگونه که در جنگ ایران و عراق شاهدش بودیم...

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#1589

5. اتنا Sat 29. Jan 2005 13:51

مردم کشور من ديگر تحمل جنگ ديگری را ندارند
لعنت به جنگ

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#1591

6. تارا Sat 29. Jan 2005 13:54

جنگ نه

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#1594

7. كورش عليانی Sat 29. Jan 2005 17:28

هرج و مرج، آشوب، قتل، غارت عمومی، تجاوز، نابودی اقتصاد ملی، تجزيه‌ی كشور و چيزهايی مانند اين تبعات مسلم اين جنگ خواهند بود. حيات به دور از اين‌ها حق هر ملتی است.

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#1628

8. NiMa Sat 29. Jan 2005 17:56

هر تغییر و حرکت خشنی اعم از حمله نظامی ویا انقلاب و غیره می تواند ما را به وضعیت غیر قابل پیشبینی و بدتری ببرد.

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#1631

9. Ali Sat 29. Jan 2005 21:32

Democracy is not a gift which USA troops could give us, a new war will only make more violence. I hope USA have learned from Iraq war that war can't cuer.

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#1642

10. Khodadad Rezakhani Sat 29. Jan 2005 22:28

Some people misinformed the US government about the reception of people after the war on Iraq. There was no welcoming party on the streets of Baghdad. Someone again is misinforming the US government about the reception they will have in Iran. This is not Oliver Stone's Alexander! Iran is not Babylon, and there won't be a welcoming party anywhere in sight! Iranians, like everyone else in the world, understand and appreciate democracy and they are waiting for their own shot at it. Freedom is a worldwide human wish, and Iranians have been familiar with it for many centuries as well. However, Iranians like all others, would give priority to the integrity and sovereignty of their country. Military action on Iran, of any sort (widescale or targeted), will be a great mistake, and Iran would not be the only loser in that game.

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#1647

11. آرایش خورشید Sun 30. Jan 2005 11:29

حتی اگه آمریکا حمله کنه::::چو ایران مباشد تن من مباد

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#1682

12. sheyda Sun 30. Jan 2005 13:43

هنوز ننگ ادا مه جنگ از طرف حکومت جمهوری اسلامی از ز هن مردم پاک نشده.
شکافی که جنگ بين نسلها انداخت پر نشدنی ست.
هشت سال جنگ با عرا ق خوا سته يا نخوا سته دليل داشت، حفظ تماميت ارضی.
عوا قب جنگ چيزی نيست مگر فقر، گرسنگی، عقب ما ندگی فرهنگی، و فرار هرچه بيشتر مغز ها.

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#1687

13. بابك خرمدين Sun 30. Jan 2005 14:06

خواستن ما اهميت نداره مهم اينجاست كه مردم فقير يا ملتي كه در ظلم و ستم هستند اينو نخوان ولي من مي دونم راضي هستن كه آمريكا حمله كنه مرگ رو به همه چيز ترجيح مي دن

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#1692

14. Farzad Sun 30. Jan 2005 17:33

چو ايران نباشد تن من مباد

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#1698

15. نقطه ته خط Sun 30. Jan 2005 23:07

فكر مي‌كنم اگر متن مقداري پخته‌تر نوشته شود بهتر خواهد بود. پاراگراف آخر مقداري شعارگونه است و در حد يك نامه‌ي اعتراض يا درخواست نيست. هر چند پتيشن اينترنتي به تنهايي چاره‌ساز نيست و بايد خارج از اينترنت اقدامات و تجمعات صلح‌آميز را به راه انداخت اما همين هم براي تسكين خشم ما خودش راهي است!

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#1715

16. سعيد حاتمی Mon 31. Jan 2005 22:47

سلام، عده‌ای از دوستان می‌پرسند فايده اين امضاء‌ها چيست؟ فايده آن اتحاد فکری است، فايده آن حضور است که خيلی‌ها از آن وحشت دارند و به خيلی‌ها که بدور از جنجال‌های سياسی برای صلح تلاش می‌کنند، قوت قلب می‌دهد. مخالفت با زورگويی و کشتار نه ننگی دارد نه ضرری. پس چرا برای اعلام آن در جمع کوتاهی کنيم؟ حق با شماست، اين امضاء‌ها تصميم سرمايه‌دارن و اسلحه فروشان را برای جنگ‌افروزی تغيير نمی‌دهد، ولی شايد کسانی بين خود ما باشند که به همين‌ها دل بسته‌اند تا آزادی و دموکراسی را از آنها هديه بگيرند. شايد اين حضور شما باعث بيداری اين دوستان شود. پس فايده قرارگرفتن اسم شما در اين جمع بيشتر از چند ثانيه حدر رفتن اينترنتتان است. بياييد يک بار خارج از وابستگی‌های سياسی و ايدولوژیکی، در تقبيح جنگ و زورگويی اتحاد خود را نشان دهيم. متشكرم

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#1839

17. omid Tue 1. Feb 2005 3:11

سلام. عزيز. جنگج بد است. هيچ کس جنگ را دوست ندارد. مخصوصا در وطنش. اما برای کسانی که ۲۶ سال است با بی سياستی های زمامداران خود می جنگند و با گرسنگی جنگ می کنند. راه نجات چيست به جز...

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#1857

18. fazel Tue 1. Feb 2005 18:51

سلام اوميدوارم چنين اتفاقی نيفته چون من خودم ديدم که چه بلايی سر اين مردم ميارن منظورم نيروهای امريکا مستقر در کره جنوبی واقعا اگه چنين روزی بشه که ايران به دست امريکا بيفته تمام هستيمون رو به باد داديم من حاظرم با اخوند بسزم بسوزم اما امريکا نه تحت هيچ شرايطی

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#1891

19. Iman Tue 1. Feb 2005 23:16

Man moafeghe hamle amrika be iran hastam.ama logo ra dar web khodam garar dadam.
tanha rah azadi wa rahaie iran be daste amrika ast ma 27 sale sokot kardim maksosan shomahaiye ke bale 28 sale sen darid wa engelab kardid- Hage mast ke yek keshware bigane be ma hokm kone chon ma liagatesh ra nadarim

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#1896

20. marzieh Wed 2. Feb 2005 3:03

سلام
گرچه مسايلی در ايران به شکل بهينه موجود نمی باشد ولی دليل بر حضور بيگانه در خاک ايران نخواهد شد ايرانيان بايد خود بسازندو آباد کنند اين ديار کهن را.پاينده باد ايران و ايرانی.

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#1915

21. naser Wed 2. Feb 2005 14:14

طرف داران جنگ مذورانی هستند که اتفاقا طبق قانون هستی اولین قربانیان جنگ یا بعد از جنگ هستند واین را باور کنید که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند همانگونه که د ر۸سال دفاع در برابر صدام هیچ غلطی نتوانست بکند

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#1941

22. naser Wed 2. Feb 2005 14:29

بهتر است آمریکا اول بچه ای را که در عراق زائیده بزرگ کند بعد به فکر ایران کهن ودلاور بیفتد ضمن اینکه حافظه تاریخ هنوز دلاوریهای ایرانیان را در ۸ سال جنگ آمریکا با برچم صدام فراموش نکرده است

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#1943

23. قایقران Wed 2. Feb 2005 20:02

مهر تو چون شد پیشه ام .. دور از تو نیست اندیشه ام ... در راه تو کی ارزشی دارد این جان ما ... پاینده باد خاک ایران ما ...

کی جرئت کرده حرف زیادی بزنه؟ نشنیدم رفیق ! داد بزن!

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#1953

24. سعيد حاتمی Wed 2. Feb 2005 20:49

سلام، امروز تو يکی از وبلاگ‌های موافق سرسخت جنگ که نويسنده اون با هزار دليل و مدرک در حال توجيه حمله نظامی آمريکا به ايرانه خوندم که می‌گفت امروزه هرکی می‌خواد خودش رو روشن فکر نشون بده می‌گه آمريکا بده! والا من نه روشن فکرم نه با آمريکا مشکلی دارم. من می‌گم نه آمريکا نه اتيوپی و نه جمهوری اسلامی اجازه نداره زور بگه و با زورگويی‌اش به روح و جون کسی لطمه بزنه. از خود جنگ و کشتار بدتر اينه که مردم هم طرفدار زورگويی و خشونت باشند. مخاطب من مردم هستند نه سياستمدارها؛ چون می‌دونم سياستمداران نه به فرياد من گوش می‌دند نه به دلايلم، ولی خيلی از مردم هستند که نگاهشون پی ديگرانه. وقتی من و تو اينجا حضور داشته باشيم، خيلی‌ها هستند که تازه يادشون می‌افته که برای آزاد و پاک انديشيدن و رفتار کردن، احتياج به بمب و چماق نيست، يادشون می‌افته که وقتی ما دلمون به حال هم نمی‌سوزه و کشته شدن انسان‌های ديگر رو وسيله رسيدن به اهداف خودمون می‌دونيم، اونوقته که نه آمريکا و نه هيچ ابرقدرتی نمی‌تونه برای ما آزادی و دموکراسی ارمغان بياره. با اتحاد و حضور خودتون به زشتی‌ها نه بگيد تا احتياج نباشه برای اثبات کراهت جنگ فرياد بزنيم

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#1955

25. سعيد حاتمی Thu 3. Feb 2005 14:38

پرزيدنت بوش!
لحظاتی پيش گفتيد اگر مردم ايران خواهان آزادی هستند ما هم با آنها هستيم. ما از شما که به فکر مردم ايران هستيد متشکريم. ما برای رسيدن به آزادی و دموکراسی به کمک شما و همه حکومت‌ها احتياج داريم. ولی ای کاش قبل از اينکه طرف ما باشيد به ما بگوييد آزادی و دموکراسی چيست؟ تصور ما از آزادی و دموکراسی همان است که به مردم عراق و افغانستان هديه داديد؛ یعنی همان گلوله که به طرف مردم شليک می‌شود، يا بمبی که بر سر آن‌ها منفجر می‌شود، خونی که هر روز بر زمين خيابان‌های بغداد و شهرهای عراق می‌ريزد، شکنجه در گوانتاناما و ابوغريب و مرگ آنهايی که شما می‌خواهيد در طرفشان باشيد! شايد قرار است برای دموکراسی و آزادی ايران، جنايات و اشتباه‌های قبلی خود را تکرار نکنيد! ولی لطفاً قبل از آن به ما ياد دهيد آزادی و دموکراسی شما چيست؟ آخر حکومت فعلی ما هم می‌گويد به مردم ايران آزادی و دموکراسی داده! آيا شما هم می‌خواهيد از همان آزادی‌ها به ما بدهيد؟ يا شاید آزادی که شما برای ما به ارمغان خواهيد آورد، همان است که در فيلم‌های ساخته کشورتان می‌بينيم؟ حتماً غير از اين است، پس لطفاً برای ما توضيح دهيد منظورتان از دموکراسی چیست؟
ما مردم ايران از شما خواهش می‌کنيم همانطور که در طول سال‌های گذشته از راه سياسی و ديپلماتيک با صدام و طالبان دوست بوديد و هر چه از آن‌ها می‌خواستيد انجام می‌دادند، با حکومت ما هم از همان طريق دوست شويد و از آنها بخواهيد به مردم دموکراسی و آزادی هديه کنند. باور کنيد هزينه آن خيلی کمتر از لشکر کشی و بمب‌های چند تنی است. يادتان هست آن زمان که صدام ديکتاتور نبود و هر چه از او می‌خواستيد انجام می‌داد؟ يادتان هست تنها کشوری بوديد که طالبان را به رسميت شناختيد؟ آن زمان خيلی خوب بود، چون نه بی‌گناهی کشته می‌شد نه کسی می‌دانست باگناهی [!] کشته می‌شود

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#1993

26. حميدرضا Thu 3. Feb 2005 17:23

دموكراسي و آزادي كالا نيستند كه امريكا بخواهد با بمب به ايران يا هرجاي ديگري صادر كند و مردم هم با زدن پريز آنها به برق از موهبتشان برخوردار شوند!

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#2001

27. saman Thu 3. Feb 2005 17:39

فكر مي كنم كه كلمات آزادي و دموكراسي كمي حجيم تر و گنده تر از دهان مستر بوش هستند

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#2004

28. irdial-discs Thu 3. Feb 2005 23:12

Iranians are more than able to determine their own future, without the 'help' of any other country. They are able to choose a form of government that is suitable for them, whatever that may be; Parliamentary Democracy, Absolute Monarchy, Islamic Theocracy, and the infinite variety of blended choices for which there are no names. No outsider has the right to define what freedom is for an Iranian. It is our sincere hope that the international community prevents any extralegal intervention in the affairs of Iran.

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#2021

29. سهیلا Fri 4. Feb 2005 4:48

من مخالفم و محکوم ميکنم صريحا اين جنگ و آشوبه
رو
اينو چون ضروری بود نوشتم و

No WAR !

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#2033

30. شبنم Fri 4. Feb 2005 4:59

در اين جنگ همه بازنده خواهند بود،چون بايد شاهد جنايت و کشتار باشند، با جنگ مخالفم،حتی به نام دموکراسی!

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#2036

31. nazanin Fri 4. Feb 2005 10:16

خيلی ها ميگن حمله به ايران جدی نيست اما من از جنگ ميترسم
مردمی که از حمله امريکا استقبال ميکنيد بدونيد که وضعتون از اين بدتر ميشه

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#2043

32. sharareh_jalil Fri 4. Feb 2005 12:53

جاوید باد ایران
کی میتونه به ایران چپ نگاه کنه؟

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#2047

33. mandana Fri 4. Feb 2005 13:52

شعار ما صلح و دوستی در سرتاسر جهان است

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#2050

34. Lohrasbi Fri 4. Feb 2005 15:21

باسمه تعالی
ما هم بسان ديگران با جنگ مخالفيم اما از جنگ هراسی نداريم و دنيا بايد بداند آمريکا اگر به ايران حمله کند پس ار حمله بايد نام خود و آقايی خود را در صفحات تاريخ جستجو کند.
لهراسبی

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#2056

35. زهره Fri 4. Feb 2005 17:09

جرج بوش چي فكر كرده؟فكر كرده مردم ايران احمقند كه جملات ساختگي اونو باور كنن.من نميدونم آمريكاجون چرا هرجا نفت و گاز و ذخاير ديگه اي داره براي مردمش و آزادي و دموكراسي جلز و ولز ميكنه.مستر جرج ما با اين حرفا گوشامون دراز نميشه.

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#2058

36. farhad salmanian Sat 5. Feb 2005 1:21

ایران عراق یا افغانستان نیست!
بدن ها زخمی بیگانه از جنگ/ پراز تاول دو پای خانه از جنگ** سر نعش زمین خمپاره می خواند/ نمی ماند به جز ویرانه از جنگ ...ف.س

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#2077

37. behnam Sat 5. Feb 2005 5:11

من هم شايد جزو کسانی باشم که برای در حالت عادی ، برای ئاشتن امکانات بيشتر و حداقلی از معاش و نيز احساس امنيت : دوست دارم زندگی در غرب را نيز بيازمايم ... اما اگر قرار باشد کشوری ، من و امثال من را ، خرج جاه طلبی های خود کند ، اگر قرار باشد هرگونه تسليحات نظامی جديد را بر روی مان آزمايش کند ، اگر قرار باشد زندگی مان ، هزينه ی در آمدن از رکود اقتصاد آمريکا و کارتل های نفتی و نظامی گردد ، مسلما شروع جنگی از سوی آمريکا : می تواند از امثال من که عزلت گزيده و در گوشه ای به مطالعه پرداخته ايم را تبديل به يک منبع کينه و تنفر کند ... اميدوارم بيش از به ما ثابت نشود که آمريکای بزرگ ، آلت دست صهيونيزم گرديده است ... آمريکا برای رسيدن به اهدافی که اعلام می کند : حتی اگر خودخواهانه باشد ، هزاران راه ديگر غير از جنگ دارد ... پافشاری بر جنگ : بسيار مشکوک و دور از دلایلی است که برای اين امر آورده می شود...اميد که در کنار هم صلح و ثبات را به تجربه نشينيم...یادمان باشد تاریخ به ما می گوید : جهانگشایی ها َ مترادفند با سقوط امپراتوری ها ...با آرزوی صلحی پايدار در جهان

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#2083

38. امین اسکندری Sat 5. Feb 2005 11:26

بدون شک سابقه ۸ سال جنگ تحمیلی با کشوری مانند عراق به ما خواهد گفت که جنگ امریکا با ما به نفع ما نخواهد بود اقایان و خانم ها بیایید بدور ازهر گونه تفکرات بچگانه به این قضیه نگاه کنیم کسانی که موافق جنگ در ایران هستند باید بدانند که جنگ چیزی جز ویرانی و سرگردانی برای ما به ارمغان نخواهد اورد یادمان باشد که امریکا کشوری است که قدرتش ۲۵ برابر قدرت تمام کشورهای مطرح است واین یعنی شاهد نابودی ایران عزیز البته اگر خودمان زنده بمانیم

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#2094

39. hamid Sat 5. Feb 2005 13:38

hame keshvarhaye kahkeshanha bedanand iranmotahed khial kham myparvarand va in khilat manand yek tode abr ba navazesh nasim lotf khoda va hoshiary irani az sarhaye estemargaran bokhar mashad.be omid ghat shodan estemar englis

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#2104

40. ارنستو چه گوارا Sat 5. Feb 2005 13:45

جنگ راهکار حکومت ها برای فرافکنی مشکلات داخلی شان است-
آدرس مقاله( به بهانه سياهکل) سه بار ارسال شد با پوزش از مسئول این وبلاگ

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#2105

41. reza.sh Sat 5. Feb 2005 14:01

شعار ما ازادی صلح آزادی انديشه در ايران است ولی بدون جنگ و از جهانيان برای رسيدن به اين اهداف کمک ميخاهيم

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#2109

42. زیستن Sat 5. Feb 2005 14:49

من تا زنده ام با جنگ و بخصوص با این تجاوز نظامی آشکار مخالفم .جنگ زندگی من را به هم ریخت. از آن کابوس دهشتبار گرچه جان سالم بدر بردم ولی روحم انگار جایی در آن میانه مرد.دیگر هرگز آن عشق به زندگی را که پیش از آن داشتم پیدا نکردم. انگار که آن خدا حافظی ها با مادرم با محبوبه ام و دوستانم کار خودش را کرده بود.

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#2119

43. فرنوش Sat 5. Feb 2005 14:58

هيچ ابرقدرتي بدون منافع اقتصادي از يك كشور ديگر حمايت نمي كند.آزادي و دمكراسي در دنياي سرمايه داري معني ندارد.چطور انتظار داريد آمريكا براي كمك به ايرانيان وارد جنگ شود. ايران اگر نفت و منابع طبيعي نداشت اصلا در دنياي سياست مطرح نبود.

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#2121

44. آقا خره Sat 5. Feb 2005 17:47

بدینوسیله به اطلاع کلیه دوستان عزیز و سروران گرام میرساند هرگونه تشابه اسمی بین بنده و بوش به شدت تکذیب میگردد ! منظور از بوش خر مطمئنا پرزیدنت بوش رئیس جمهور امریکا بوده و ایشون هیچگاه در ده شلمرود حتی یه لقمه یونجه هم نخورده است . مراتب جهت درج در بایگانی سعید حاتمی بی معرفت که اسم وبلاگ منو در ایست وبلاگ های بروز شده قرار نداد درج میگردد . خدا از گناهان سعید حاتمی بگذرد الهی آمین . راستی مرگ بر هرچی بوش خره من خیلی صلح دوستم تازه لینک هم دادم لوگو هم گذاشتم اما اگر این بوش بچه پرو بازی در بیاره میرم یه لگد میزنم به ... هاش تا بفهمم خر صلح طلب یعنی چه !! زیاده عرضی نیست جناب آقا خره

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#2136

45. khalil hosseinzadeh Sat 5. Feb 2005 20:08

جناب آقای بوش انچه که امروز درعراق وافغانستان اتفاق افتاده حاصل کج اندیشی شما وهمفکران شما درامریکاست بیایید دراین جهانی که به هیچ کسی وفاداری نمیکند کمی به همنوعان خود فکر کنیم .جاوید باد ایران زنده باد انسان

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#2144

46. fariborz rahimi nasab Sat 5. Feb 2005 21:07

man vaze feli iran ro ghabol nadaram vali aslan hal nemikonam ke az keshvare dige biyan baram tasmim begiran hamin

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#2149

47. Iran's Revolutionary Sun 6. Feb 2005 1:36

رفقا و دوستان و هموطنان

ما نبايد اجازه بديم که رژيم تمرکز توده ها رو از روی مسائل مهم داخلي از بين ببرد

نبايد اجازه دهيم که همچون سال ها پيش با يک جنگ خود خواسته شرايط را برای يک فضای بسته فراهم کند و دگرگونی و نابودی ارتجاع بار ديگر به تءخير بيفتد

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#2168

48. kaveh Sun 6. Feb 2005 1:55

What's the difference
between Mr.bosh and
Iran's leaders ?
Both of them act as
they wish .So they can be good friends !
instead of being enemies .

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#2172

49. رضا Sun 6. Feb 2005 10:28

جنگ ادامه ی سياست است ، با وسايلی ديگر
دموکراسی هم چرته. سرمايه داری همه رو با پول و رفاه خريده
مام البته اگه زور و پول داشتيم، همون کاری رو می کرديم که آمريکا می کنه. پس همه چی سر جاشه. آقايون و خانوما لطفا انقد يقه جر نردن. اگه جنگی يم بشه حاضرم شرط ببندم همه تون قصر در می رين

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#2199

50. شبح Sun 6. Feb 2005 17:10

صادق‌ترين مدافعين حمله‌ی آمريکا به ايران به اين خيال خوش دل‌سپرده‌اند که آمريکا حکومت ايران را فلج می‌کند و بعد مردم می‌توانند انقلاب کنند و قدرت را به‌دست بگيرد اين خيالی خوش بيش نيست. آمريکا برای حاکميت مردم به جايی لشکر نمی‌کشد که اگر حکومتی که دنبال منافع ملی هم باشد (اگر اصولا قايل به چنين منافعی باشيم.) در ايران برسرکار باشد منافع آمريکا و جهان سرمايه‌داری از آن‌چه اکنون است بسيار کمتر خواهد بود. کدام وضعيت بهتر است حکومت ديکتاتوری که نيروی کار را استثمار می‌کند و منابع زيرزمينی را به يغما می‌برد و مستقيم و غيرمستقيم ارزش اضافه‌ی توليد شده را به کام سرمايه‌داری جهانی می‌ريزد يا حکومت دموکراتيکی که توسط مردم کنترل می‌شود و نمی‌تواند به استثمار مضاعف بپردازد و درجه‌ی استثمارش در حد ساير کشورهای سرمايه‌داری است؟
آمريکا برای تسهيل انقلاب به ايران حمله نمی‌کند اگر روزی به ايران حمله کند برای جلوگيری از انقلاب است. آمريکا مجبور است بين "بد" و "بدتر" يکی را انتخاب کند يا حکومت ايران را به حکومتی باثبات در چارچوب سرمايه‌داری جهانی تبديل کند و انقلاب پيش‌رو را به عقب بياندازد؛ يا منتظر انقلابی باشد که شايد برای هميشه ايران را از نظام سرمايه‌داری خارج کند. آمريکا از اين فاجعه می‌ترسد. آمريکا از انقلاب وحشت دارد زيرا انقلاب حتا وقتی شکست می‌خورد خواسته‌ها و حقوقی را ايجاد می‌کند که پرداخت‌اش برای سرمايه‌داران دشوار است.
به هر حال تغيير حکومت‌ها از بالا و توسط ديگران هرگز منافع درازمدتی برای مردم هيچ‌کشوری فراهم نياورده است تنها و تنها تغيير از پايين و توسط خود مردم می‌تواند تغييرات وسيع در زنده‌گی اجتماعی ايجاد کند.

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#2231

51. Sadegh Jam Sun 6. Feb 2005 21:13

ایران با همه کشورهای دیگر فرق دارد و راه حل حمله نظامی درمورد آن عملی نیست و دور از تدبیر است. اگر آقای بوش نگاهی به جنگ هشت ساله ایران هم بیندازد حتماً متوجه خواهند شد که در آن زمان ایران در واقع همه جهان را شکست داده است.
به نظر من بهترين راه اين است که بوش ايران را به حال خود بگذارد. خسروان صلاح خويش بهتر دانند.

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#2242

52. azin Mon 7. Feb 2005 20:19

اگر قرار باشدکشور فرصت طلبی مانند امريکا برای ما دموکراسی وازادی(چه با جنگ و خونريزی چه بدون ان)به ارمغان بياورد...پس عزت نفس ما ايرانی ها چه ميشود؟برفرض که امريکا ما را از دست ملا ها نجات داد...بعد چگونه دست امريکا را باید از کشورمان کوتاه کنیم؟این انقلاب هر بدبختی ای که برایمان داشت...حداقل توانست تا حدودی استقلال برایمان ایجاد کند .

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#2318

53. azar Mon 7. Feb 2005 22:41

اگر امريكا دمكراسي را براي ايران تجوبز مي كرد هرگز دكتر مصدق را ساقط نميكد و ايرانيان 50سال عقب نمي انداخت تاكه امروز مجبور نباشيم براي دمكراسي مبارزه كنيم

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#2333

54. kasra Tue 8. Feb 2005 3:24

از قدیم گفتن گربه برای رضای خدا موش نمیگیره.مطمئنم که آمریکا دلش برای برای ما نسوخته.ما نباید اجازه بدیم دیگران برامون تصمیم بگیرند.اگه مردم بخواند کاری بکنند هم خودمون می دونیم هم آمریکا که به کمک هیچ بیگانه ای نیازی نداریم.من نمی تونم به خودم اجازه بدم که چیزی رو که گذشتگانمان (مصدق ها،شهدای روز 13 آبان در دانشگاه تهران و ...)جونشونو براش فدا کردند دو دستی تقدیم استعمارگران کنم.از آقای بوش هم در خواست می کنم اگه میخواد لطفی به ملت ایران بکنه دست از این بچه بازی برداره و این دشمنی دیرینه رو تموم کنه.دیگه کارا و حرفاش خنده دار شده.

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#2364

55. نقطه ته خط Tue 8. Feb 2005 8:17

من قبلاْ همين‌جا نوشته بودم و يک بار ديگر جهت يادآوری دوستان می‌گويم که پاراگراف آخر از نظر محتوايی مشکل دارد. دو واژه‌ی جنگ‌افروزی و زورگويی کلماتی منفی هستند که خطاب به شخص محترمی (پرزيدنت!) نوشته شده و اين مفهوم را می‌رساند که شما جنگ‌افروز و زورگو هستيد! اين مقداری تضاد در درخواست و روحيه‌ی صلح‌آميز امضاکنندگان ايجاد می‌کند. اگر مساله درخواستی صلح‌آميز باشد نه بوش بلکه هر کس ديگر بدتر از او را بايد با احترام نام برد وگرنه چه نيازی هست که از چنين آدمی با احترام ياد کرد! لطفاْ دوستانی که متن را تنظيم کرده‌اند کمی آن پاراگراف را با انديشه‌ی بيشتری تصحيح کنند. اگر هدف صلح است نبايد به مخاطب نامه هيچ اهانتی شود.

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#2370

56. مهدا Tue 8. Feb 2005 11:48

چرا کسی از خود نمی پرسد که چرا آمریکا در این 25 سالی که بسیاری از مردم ما به فقر و فحشا کشیده شدند، در زندانها پوسیدند و در قبرهای دسته جمعی در خفا به خاک سپرده شدند هیچ عکس العملی نشان نداد؟ مسبب جنگ ایران و عراق چه کسی بود؟ مسبب دربدر شدن هزاران هزار ایرانی درگوشه به گوشه جهان که بود؟
زنده یاد فریدون فرخ زاد بود که یک سال پیش از مرگش در کنسرتی در لندن گفت:" همین اروپایی ها و آمریکایی ها بودند که باعث بیرون رفتن ما از کشورمان شدند. دلتون را به یک پاسپورت زپرتی اینها خوش نکنید."
خاطرتون هست؟ آن روزها وقتی فرخ زاد از سیاست، حافظ و سعدی حرف می زد و توضیح المسائل را تجزیه و تحلیل می کرد. پاره ای یا در فکر خندیدن و مسخره کردن بودند و یا دردشون این بود که او همجنسگراست. طبق معمول وقتی عده ای کم می آورند فوری یا به مسائل خصوصی طرف گیر می دهند و یا با زدن حرفهای رکیک در پی خرد کردن او برمی آیند.
بگذریم شش ماه پیش تلویزیون سوئد در سه برنامه که هر کدام به مدت یک ساعت بود با فیلم مستندی که نمی دانم دقیقا محصول آمریکاییها بود یا نه (که به احتمال زیاد بوده است) نشان داد که طرح ریز برخی از انقلابها و جنگها چه کسانی بودند! در آن فیلم کسانی که در اف بی آی و سی آی ای کار می کردند و پستهای مهمی داشتند خود اعتراف به این حقایق داشتند.
حالا "روشنفکرهای ما" درست مثل کسانی که از روی ناامیدی و ضعف یکباره مذهبی و درویش می شوند(اشاره به کسانی است که هرگز به دینی اعتقاد نداشته اند و همینکه خود را می بازند دست به دامن خدا و..می شوند)، عدو را سبب خیر دیده اند. چرا این افراد از خود نمی پرسند که آیا آمریکا احمق است که آن همه نیرو و تجهیزات را به مرزها ببرد صرفا بخاطر خیر خواهی و انسان دوستی؟ کجا آمریکا می تواند دایه عزیزتر از مادر باشد؟ چرا عده ای صرفا بخاطر منافع خود اینطور کور و کر شده اند؟ چرا از مردم بدبخت و ستمدیده ایران مایه می گذارید برای رسیدن به آمال خود؟ چرا آنها قربانی بشوند؟
دوباره کابوی دموکراسی خواب مرگ می بیند. خواب مرگ هزاران کودک ، پیر و جوان را. دوباره شاید تاریخ تکرار شود در سرزمینی که "روشنفکرانش" خواب قدرت و حکومت می بینند با یاری ابر دشمن (آمریکا). دشمنی که سبب برداشتن دشمن آنان می شود اما در حقیقت برای رسیدن به آمال خویش است که دندانهای سفید خود را تیز کرده و بخاطرما به نمایش می گذارد .
برخی از احزاب ایرانی و "مردم دوست" لحظه شماری می کنند برای اعلام جنگ آمریکا در مقابل ایران و شعارشان این است:" جمهوری اسلامی باید بر کنار شود. مردم دیگر تحمل این رژیم را ندارند و..."
برخی از کسانی هم که در ایران زندگی می کنند با این احزاب همفکرند و ناجی را جورج بوش می بینند. هر چه فکر می کنم نمی توانم بفهمم اینگونه طرز فکر را.

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#2394

57. Princess Ariane Lak Tue 8. Feb 2005 11:56

Please leave all decoration well alone.
We have all the things necessary: construction, including telecomms and electricity, oil cos, gas, schoolbldg, chairs, upholstery, curtains, balesh, motaka, abe joosh, hata nooshabeh...merci anyhow.

But do feel free to shoot them in person when you meet [re football] to discuss the Kurdish geld & gas update, K&B etc oil, down to pesteh in Brussels, Berlin or in meydoon-e edam. We'll bring the popcorn, pashmak and drinks. You're more than welcome to pay for.

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#2398

58. hoda Tue 8. Feb 2005 13:24

من آنقدر از مردم کشوری که مالیات وسرباز میدهند تامسلمانان را ازار دهند عصبانی هستم که اگر گردن درازی شان را برای من هم شروع کنند خودم را از لذت له کردن زباله محروم نکنم.

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#2422

59. محمود دهقانی Tue 8. Feb 2005 14:13

پشتيبانی آقای جورج بوش رئيس جمهور امريکا آدم را ياد آن بچه ی کوچک می اندازد که در آغوش آدمی غول پيکر و دژم بشدت گريه می کرد. آدم غول پيکر می زد به شانه ی بچه که عزيزم گريه نکن من اينجا هستم از چی می ترسی؟. بچه لحظه به لحظه بيشتر جيغ می کشيد و زار و زار گريه می کرد. پير زنی از راه می گذشت رو به آقای غول پيکر گفت: بيچاره بچه از خودت می ترسد

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#2425

60. سام Tue 8. Feb 2005 20:19

روز مه آلود ــ پاييز خاکستري سرگردان است.
خنديدن، تباه شده به نظر مي آيد.
جهان، امروز چنان خاموش است
که گويي شب گذشته مرده ست.
در بيشه زار طلايي سرخ،
اژدهاي مه، ابرو در هم مي کشد
و روز در خوابي سبک است.
روز، سر بيداري ندارد.

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#2454

61. آریان مهر Tue 8. Feb 2005 20:24

می نويسم با خبر از پوچی اين دنيا
و نه پريشان از آن
می دانم که راهی برای نجاتش نداريم
اما خدا لطف اش را شامل حالمان کند
که هنوز هم می توانيم ايستادگی کنيم

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#2456

62. Behnam Wed 9. Feb 2005 0:34

دوستان گرامی : با يکبار فشردن دکمه در دادن لينک به نوشته ام در اين مورد،نام چندين بار ثبت شد : با عرض پوزش ... اميد که اصلاح کنيد

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#2468

63. Goolesorkhi Wed 9. Feb 2005 1:12

من با اینکه آمریکا به کشورم حمله بکند مخالف هستم و دموكراسي و آزادي كه با بمب به ايران يا هرجاي ديگري صادر كنثد و فقر، گرسنگی، عقب ما ندگی فرهنگی و بردن نفت و گاز و ذخاير و منابع طبيعي آنها هدف اصلی باشد ۱۰۰٪ مخالف هستم ،

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#2471

64. آرام Wed 9. Feb 2005 1:33

سلام.من دقیقا با نظر نقطه ته خط موافقم .بهتره در محتوای متن یه تجدید نظر بکنید.درآن صورت منم حتما یکی ازکسانی خواهم بود که این نوشته را تایید می کنم.
متشکرم

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#2474

65. mehri Wed 9. Feb 2005 9:01

مگر آمریکا قیم مردم جهان است که در هر جا که بخواهد دخالت می کند مردم ایران اگر هم با نظام مشکلی داشته باشد خود قادر است که مشکلش را حل نماید همان طور که مشکلش در گذشته خود رفع نمود

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#2487

66. abdolreza davari Wed 9. Feb 2005 11:50

آقای جرج بوش بداند خواب حمله به ایران خوابی پریشان است و اگر بخواهد تعبیر شود ایران را به قبرستان سربازان آمریکایی تبدیل خواهیم کرد.جوانان ایرانی با هر سلیقه و نظری امریکا را بر سر جایش خواهند نشاند...

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#2504

67. abdolreza davari Wed 9. Feb 2005 11:51

امام خمینی رهبر کبیر انقلاب فرموده بود:
آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.همه باهم در برابر جوجه کماندوهای امریکایی خواهیم ایستاد.

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#2505

68. edris Wed 9. Feb 2005 16:08

اگر امريكا ميخواست واسه ما ازادي بياره همون27سال پيش نميگذاشت اين چوپانها بيان روكار!

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#2517

69. pegah Wed 9. Feb 2005 16:55

بيست و هفت سال پيش عمو سام يه غلط خيلي بزرگ كرده حالا مي‌خواد جبران كنه ولي مگه ميشه جبران مافات كرد؟

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#2522

70. dariush Wed 9. Feb 2005 17:32

من موافق حمله آمريکا به ايران يا هر کشور ديگری نيستم ولی مخالفت ام را هم اعلام نميکنم!
چرا که برنده اعلام اين مخالفت و اين نوع حرکت های ضد آمريکائی فقط و فقط رژيم ايران هست و بس! که من و شما را خوب به بازی داده اند که راه بيافتيم و پتيشن در دفاع از حکومت ايران و مخالفت با آمريکا راه بياندازيم!
حقا که لياقت ما همين حکومت هست و بس! آزادی ميخواهيم چيکار!

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#2526

71. سعيد حاتمی Wed 9. Feb 2005 18:28

داريوش عزيز،
لياقت ما را رفتار و کردار ما تعيين می‌کند، نه شعارهايمان.
ما آزادی می‌خواهيم تا به تفکر همديگر احترام بگذاريم و حرکت‌هايی را که نمی‌پسنديم، توطئه و همراهی با دشمن ندانيم. هر چند که مخالفت با صلح و جنگ طلبی ذات آنهاييست که ما را بازی می‌دهند. البته اميدوارم هم‌صدا شدن شما با آنها و ترس از اتحاد و صلح‌طلبی و نفی ارزش‌های انسانی، از روی خلوص و پاکی دل شما باشد.
وقتی شما مخالف جنگ نيستيد؛ يعنی برای شما کشته شدن سالمندان و کودکانی که قربانيان اوليه هر جنگی هستند فرقی نمی‌کند!؟ حتماً برای شما جان سربازان وظيفه‌يی که به اجبار به جنگ فرستاده می‌شوند، اصلاً اهميتی ندارد!؟ مسلماً اينطور نيست، چون ما شما را می‌شناسيم. می‌دانيم که بخاطر جان يک دختر ايرانی امضاء جمع می‌کنيد، می‌دانيم که برای کشته شدن کودکان بی‌گناه در آتش‌سوزی شعرها سروده‌ايد. کاش می‌گفتيد چرا برای شما فقط جان بعضی از هموطنانمان ارزش دارد؟
شاد و موفق باشيد

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#2528

72. Mahyar Wed 9. Feb 2005 21:19

سعيد حاتمی درست ميگه. چرا اونموقه که برای فلان متهم پتيشن درست ميکنند معنيش اين نيست که دادگاههای ج. ا. رسميت داره فقط بعضی وقتا اشتباه ميکنه؟؟؟ اولين بدبختی ما اينه که برابر اين جلادا تو هيچی اتحاد نداريم حتی تو انسان بودن. هميشه تو کار هم نه مياريم تا يه موقه افتخار رسيدن به آزادی و دموکراسی به اسم کس ديگه تموم نشه

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#2532

73. Anonymous Wed 9. Feb 2005 23:39

من باجنگ افروزی و زورگويی و کشتاردرهر گوشه جهان مخالفم لعنت به جنگ زنده بادعشق عشق به ایران

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#2533

74. Chorchori Thu 10. Feb 2005 17:37

bache ha ye chize jaleb! heh! inke inja adam mitune 1000ran esme alaki bedeo emaile alaki bedeo , emza kon! (lol)!
yechize bi arzeshi hastesh in dadkhaast vaghan! wa khande dar! lol
cheghadr vaghan saheb andishane azizemun dar almaan o amrika andishe kardan ke systeme register be in shekl bashe ke har esmo emaile alaki ro ghabul kone!!! :p
saeed! sarbaaze vazife!!! vazifash jangidane, nemiduni bedun!
dige inke! faghat mibini ke tu jange irano aragh faghat iranio bacheye iranio zane iarno koshte shod!! azuntaraf ham bebin ke iran che hame adame bi gonahe aragiro kosht o aware kard!
saeed! fekr mikoni tuye jang shirni pakhsh mikonan!
jomleye akharetam vaghan jalebe! adame hemayat va poshtibani az janian!
benazare man mardane dolate irane bozorg! kheyli behtar az saheb andishane moghime almano amrika, midunan chikar konan ke mardome irano dargire jang wa moshkelatesh nakonan.
khosh bashid aghaye saeed hatami!

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#2579

75. Chorchori Thu 10. Feb 2005 18:01

shoma ke aghaye saeed hatami! kheyli edeaye azadiye bayano andishe darin! ba jomalati nazire janio janian!! dolate usa ro khatab gharar dadi! wa ya inke chera mikhayn aghidatuno be baghiye tahmil konid jenaab! fekr kardin mokhatabin hsoma ro ye mosht goosfand tashkil dadan! ke bardashti neveshti! harki in dadkhasto mibine do rah bishtar nadare, yes or no!!! yani chi ke harki ke mokhalefe jang hast hatman bayad inja ro emza kone! na dalili nadare dooste aziz! w aya inke harki ke inja ro emza nakard pas yani movafeghe jane! :p siasate harki ba man nist pas doshmane man hast! jalbe waghan harfat! :p

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#2581

76. Chorchori Thu 10. Feb 2005 18:07

kheyli jalebeke jenabe aghaye saeed hatami ke inghadr dam az azadiye bayano andisheyeo ehteam be nazare moghabelo ina mzianan! wa az demokrasi sohbat mikonand! amalan tu sohbatashun dolate usa ro janio jenayatkar khundan (lol) zaheran peyroe siastae harkas ba man nist doshmane man hast mibashan ishun :p
chon neveshtan ke harki in dadkhasto mibini dorah bishtra nadare! yes or no! agar movafegh hastesh BAYAD emza kone! agar emza nakone yani ke az hamiane janian hastesh.
heh! na dooste aziz dalili nadare ke harkas ke mokhalefe jang hastesh in neveste ziibatuno emza kone! :p

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#2582

77. سعيد حاتمی Thu 10. Feb 2005 19:59

دوست عزيز و محترمم Chorchori،
قضاوت در مورد سخنان شما برعهده دوستان ديگه است. ولی از شواهد پيداست مخالفتی با اين دادخواست نداريد؛ چون امضاء خودتون با يک ايميل کاملاً معتبر ؛) پای اونه. همينطور با مثال زنده و گويا (جنگ ايران و عراق و کشته شدن هزارن انسان از هر دو کشور و خسارت مالی فراوان اون جنگ) انتهای پاراگراف دوم دادخواست را تکرار کرديد. احتمالاً چون من زحمت ساخت اينجا رو کشيدم خشم شما رو برانگيخته!!!
قسمت‌هايی که مطرح کرديد و احتياج به پاسخگويی داره:
اگر با سايت‌های مربوط به پتيشن آشنايی داشته باشيد، صحت ايميل امضاءکننده معمولاً بررسی نمی‌شود؛ چون عملاً اين کار بی‌فايده است و می‌شود به کرات با ايميل‌های مختلف پای آنرا امضاء کرد. درضمن اصل بر درستکاری مراجعان است. مسلماً چند امضاء تکراری تغييری در کاربرد اين دادخواست که همان اتحاد در برابر يک عمل غير انسانی است، ايجاد نمی‌کند.
در مورد قسمت آخر دادخواست، علاوه‌بر دوستانی که همينجا نسبت به اون انتقاد داشتند، بحث زيادی انجام شده. من همچنان منتظر پيشنهادات دوستان برای تغيير پاراگراف آخر هستم؛ چون تغيير يا حذف اون محتوای متن رو عوض نمی‌کنه. مسلماً کسيکه دستور جنگ رو صادر می‌کنه جنگ‌افروز و زورگو است و کسی در اين شک نداره، مگر اينکه زبان شيرين فارسی را فراموش کرده باشيم. البته خودم هم مخالف ترجمه فارسی اون هستم و اميدوارم دوستان پيشنهاد بهتری برای انتهای متن داشته باشند.
متن انگليسی اين دادخواست توسط يک آمريکايی فعال صلح نوشته شده و اگر به انگليسی آشنا باشيم، توهين‌آميز نيست. ولی باز هم تکرار می‌کنم آماده شنيدن پيشنهادات شما هستم؛ چون تغيير آن محتوای متن رو عوض نمی‌کنه.
اينجا هيچ تحميل عقيده‌ای وجود نداره و هر کس مثل همين دوست ناشناس می‌تونه دلايل مخالفت خودش رو با اين دادخواست اعلام کنه، ولی آيا غير از اين هست که مخالفت با مخالفت با جنگ يعنی موافق جنگ بودن؟ آيا اينجا چيزی غير از مخالفت با عمل غير انسانی جنگ و کشته شدن انسان‌ها وجود دارد؟
به دوست گرامی و ناشناسمون پيشنهاد می‌کنم، يک‌بار ديگه متن رو بخونه و اميدوارم معنی فارسی کلمات رو مانند نگارش فارسی فراموش نکرده باشه. دوست عزيز! جنايتکار کسی است که باعث ريخته‌شدن خون انسان ديگری می‌شود. همه دنيا هم می‌دانند که مسئول مستقيم تمام جناياتی که در افغانستان و عراق اتفاق می‌افتد، شخص بوش است. پس اگر او جانی نيست، حتماً بقال سر کوچه جانی است؟
اميدوارم از اقوام درجه يک شما کسی احتياج به گذراندن خدمت سربازی نداشته باشد، ولی لازم هست که بدانيد، تمامی کسانی که بعد از جنگ ايران و عراق به سربازی رفته‌اند، سه ماه از خدمت آنها برای دوران جنگ باقی مانده است. يعنی عملاً با شليک اولين گلوله، به دست هر مذکر ايرانی بين هجده تا چهل سال، يک اسلحه داده می‌شود که بايد در برابر دشمن بجنگد، در غير اينصورت... حالا اگر وظيفه تمام ذکور ايرانی کشتن است، پس بوش کبير درست فرموده‌اند که ايرانی‌ها يک مشت جانی و تروريست هستند و جناب پرزيدنت نقش پليس را ايفا می‌کنند تا به ملت ايران رسم انسانيت را با بمب و گلوله آموزش دهند و در انتها دموکراسی را به ايرانيان هديه دهد!

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#2594

78. Anonymous Thu 10. Feb 2005 20:40

اين سعيد حاتمی يه خايه ماله ج. ا. تو المانه که داره با اين کاراش بين اپوزيسيون شکاف میندازه . تو وبلاگش هم نتونسته ارادتشو به ملاهای کثافت مخفی کنه . مرگ بر مزدور وطن فروش

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#2597

79. سعيد حاتمی Thu 10. Feb 2005 20:55

;)

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#2598

80. shiva Thu 10. Feb 2005 22:39

يه پيشنهاد به همه دوستان که مخالف طراح اينجا هستند: بيايم يه پتيشن در مخالفت با آقای حاتمی درست کنيم تا دلمون خنک شه!!!! متاسفم که بجای تحليل زشتيهای جنگ وهمصدا شدن داريم شخصيت همديگرو ترور ميکنيم. خوبه اين کسانی که از مکزيک و کانادا و دانمارک اينجا امضاميکنند فارسی بلد نيستند تا فرهنگ و تمدن ايرانی ببينن. آقای حاتمی تلاش شما برای صلح و دموکراسی و احترامتون به آزادی بيان و انديشه قابل تقديره و آرزو ميکنم همينطور که تابحال با متانت و بزرگواری پاسخ اين کج انديشانو داديدبه راهتون ادامه بديدکه ايران و ايرانی به بزرگ مردانی همچون شما احتياج داره

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#2614

81. Lo'lo Saney Thu 10. Feb 2005 22:50

May God stop this war, as I can just imagine the devastation it will cause not only for the civilized and cultured people of Iran but for the world.

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#2617

82. Dolatshahi Fri 11. Feb 2005 2:56

واقعا تاسفباره که اين محيط را به اين بحث ها آلوده کرديد . بهتر نیست کدورتهای شخصي را در جای ديگر مطرح کنيد ؟ بر فرض که مسوول اينجا جاسوس و خاین باشد آيا حرفش و دادخواستش اشتباه است ؟ آقا يا خانمی که حتی توانايی فارسی نوشتن هم نداريد بهتر نبود خشم خود را کنترل کنيد یا پينگيليش را صحيح تايپ کنيد تا کسی در سواد شما شک نکند ؟ آدم درست و حسابی ، در اين دنيا حرف کسی خريدار دارد که بتواند يک جمله را درست بيان کند . حتی اگر صددرصد حق با شما باشد ولی با اين لحن شما فقط شخصيت خود را زير سوال برديد . گو اينکه کوچکترين اطلاعی از دنيای اطراف خود نداريد يا چشمتان را به روی جنايات آمريکا در دنيا بسته ايد . اينگونه دفاع بچگانه از جانيان فقط باعث زير سوال رفتن فرهنگ و تفکر ايرانی است .

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#2628

83. torkian Fri 11. Feb 2005 3:36

Is the meaning of the democracy to impose was against innocent people? Why don't you learan from your past history esp. during these 26 years of revolution/

Link http://nowar.21mehr.com/comment/index.html#2632

84. فرامرز Fri 11. Feb 2005 11:57

chorchori جان ببين عزيزم اينجا مهدکودکتون نيست که اينقده ذوق زده شدی يجا میتونی خرابکاری کنی !رييسجمهور هم قرارنيس انتخاب کنيم که شناسنامه بدست توصف وايسيم که کسی تقلب نکنه .ببينم اگه يکی باباتو بکشه و به مامانيت تجاوز کنه تو مهدتون بهش چی ميگن ؟حتمی خاله جون گفته کلمه جانی بیتربیتيه ومخالف دموکراسی وآزادی انديشه و بهش شکلات جايزه ميده .پس منم شکلات
anonymous جان اگه شکاف ت